Monday 18 February 2013

Housemateku Master Chef.

Well weelll..Alhamdulillah kenyang aku sepanjang hari ni. Dimurahkan rezeki siapa yang tak suka kan. Serius, bermula lah perjalanan kami hari ni ke Tesco Nilai membeli barang-barang keperluan suami dan anak-anak. Hahaha. Aku dengan dua orang roomateku yang tersayang, dok pi cari bahan masakan. Riuhnya tak terkata. Habis satu Tesco kami pusing. Hmm boleh tahan la barang-barang. Tapi lepas ni aku sarankan, jangan pergi sana lah. Pergi Giant lagi murah. Itu konklusi yang mampu aku buat setelah kajian dilakukan. Hehe.

"Dah cukup beli semua barang ke?",aku tanya. Dengan confident nya dorang cakap dah. Balik je Akasia, tengok tengok, weyyy kunyit tak beli! weyyy lighter takde. weyy gula dah habis. Sabar jelah layan karenah mereka ni. At last, ktorang berjaya gak memasak! Yeayy suatu pencapaian terbaik bagi aku lahh. Aku tak masak pun. Belum turn lagi. Tolong tengok je lebih. Tolong snap gambar je. Yang banyak memasak, mesti lah housemate aku ni. Huhuhu tapi at least, aku ade lah tolong gak kan. Nak jugak tuhhhh.

Apa lauk yang kami masak? Cuba teka. Hahaha biasalah hidup bujang. So kena paham lah. Tengok sendiri lah ye.

Gunalah jenama Pensonic. Hehe
Bahan-bahan yang diperlukan
Ni style gila masak telur dalam pembakar roti. 
Goreng ayam dulu. Yummy
Ayam masak merah express versi ktorang
Minum air Teh Ais. Takley blahh..

Akhirnya....ni jela yang kami mampu



Sebenarnya, apa yang aku nak sampaikan bukan nak riak pasal ktorang berjaya memasak ni pun. Takde niat pun. Jauh dari sudut hati aku, nak bagi tahu. Bagi sesiapa yang pengikut setia belog aku, mesti korang pernah baca entry yang  pasal aku tak berapa rapat lagi housemate aku. Aku sebenarnya nak bagi tau korang, yang aku dah sayang gila kat Housemate aku!!! Serius, Allah Maha Mendengar. Apa yang aku hajatkan dah dimakbulkan. Huhu

" Guys, if both of you read this, just wanna let you know that you guys make my day! Thousand thanks for this. I was very happy at this moment"  - Sincerely, cikmeezo.




2 comments: